Toimitusehdot

Hobby Center Finland

Suomen Ilmailukauppa Oy

Voimassa 1.12.2015 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Hobby Center Finland (Suomen Ilmailukauppa Oy) Yritys y-tunnus 2510408-4. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.hobbycenter.fi ostoskorin kautta, sähköpostitse esim: Kunnat, Kaupungit, Koulut, Liikelaitokset jne tai puhelimitse 09-4289 2498

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilausnumeromme

  • Pankkitilinumeromme

  • Tilatut tuotteet
  • Laskun loppusumman sekä veroerittelyn

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksutavat

Minimitilaus summa on 10,00€

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Maksutapana on myös posti/bussi ennakko ja Klarnan palvelut.

Maksupalvelutarjoaja Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Klarna laskun ehdot

Minimitilaussumma on 10,00€

Klarna laskulla ("Lasku") maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi ja saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niistä.

  • Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat 
  • Maksuaika on aina vähintään 14 vuorokautta
  • Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
  • Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus*
  • Voit tarkastella laskujasi osoitteessa klarna.fi
  • Voit hakea oikeutta maksaa lasku erissä

*ei koske kaikkia tuotteita, kuten esimerkiksi lentolippuja, mittatilaustuotteita ja tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja.

Maksuehdot

Klarna myöntää sinulle 14 päivän maksunlykkäyksen päivästä, jolloin ostamasi tuotteet lähetetään sinulle. Laskun eräpäivä ilmenee laskusta.  

Maksun myöhästyessä Klarna perii muistutusmaksun 5,00 € ja viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos erääntynyttä laskua ei maksumuistutuksesta huolimatta makseta, saatava voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi, jolloin perintäkuluja voi syntyä.

Luottokelpoisuuden tarkistaminen

Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Tämä edellyttää joissain tapauksissa luottotietojen tarkistamista.

Laskun maksaminen joustavasti erissä

Kun olet saanut laskusi kotiin, voit koko laskun maksamisen sijaan hakea oikeutta maksaa lasku erissä Klarnan joustavan erämaksun ehtojen mukaan maksamalla vähemmän kuin laskussa ilmoitettu loppusumma (kuitenkin vähintään 1/24 laskun loppusummasta ja aina vähintään 5,00 euroa). Klarna vahvistaa hakemuksesi lähettämällä sinulle luottosopimuksen, jonka mukaan voit jatkaa laskun maksamista erissä, joiden koon päätät itse (kuitenkin vähintään 1/24 ja aina vähintään 5,00 euroa). Klarna lähettää sinulle maksuohjeistuksen kuukausittain. Mikäli hakemustasi ei hyväksytä, Klarna ilmoittaa tästä sinulle. Jos lasku on jo erääntynyt tässä vaiheessa, Klarna asettaa uuden eräpäivän eikä alkuperäisen maksun viivästymisestä aiheudu sinulle maksuja. 

Klarnan joustavan erämaksun ehtojen mukaisen luoton lainakorko on 19.90 %. Todellinen vuosikorko riippuu luoton määrästä ja ilmenee laskusta. Luottoon sovelletaan Klarnan yleisiä luottosopimusehtoja. Seuraamalla linkkiä löydät vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot Klarnan myöntämistä luotoista.

Klarnan yleiset luottosopimusehdot

Standardisoitu eurooppalainen kuluttajaluottotieto

Klarnas allmänna kreditavtalsvillkor

Postiennakko

Minimitilaussumma on 10,00€

Toimitamme myös postiennakolla.

Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pääsääntöisesti pystymme lähettämään varastossa olevat tuotteet tilausta seuraavana arkipäivänä. Tyypillinen toimitusaika on 1-3 arkipäivän kuluttua tilauksesta. Tilaustuotteiden kohdalla asiakasta informoidaan erikseen arvioidusta toimitusajasta.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan Hobby Center.fi  etusivun "info"-osassa.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina ja kirjeenä, vain pakettia ja postiennakkokirjettä voi seurata lähetystunnuksella. Mikäli toimitus halutaan "särkyvää" -pakettina, lisätään toimituskuluihin erilliskäsiteltävän paketin maksu postin voimassaolevien hintojen mukaan. Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uusia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.Palautusoikeus ei koske kirpparilla myynnissä olevia asiakkaidemme tavaroita.

Kirppari kauppapaikka

Suomen ilmailukauppa Oy toimii myös kirpparina eli asiakkaidemme tavaroiden kauppapaikkana. Tavaran myyjä ja Suomen Ilmailukauppa Oy tekevät kirjallisen räätälöidyn sopimuksen myyjän tavaran ottamisesta kauppapaikkaamme. Suomen Ilmailukauppa Oy ottaa sovitusta myyntihinnasta välitysprovision. Suomen Ilmailukauppa Oy pidättää itsellään oikeuden päättää mitä tavaraa ottaa kauppapaikkaan.

Ostajan syytä huomioida, että luotamme tavaran kirpparille jättäneen myyjän sanaan, eli kirpparistamme saat tavarat siinä kunnossa kuin myyjä on ne meille antanut. Ostajana sinun on hyvä muistaa, että näille tavaroille Suomen Ilmailukauppa Oy ei anna takuuta eikä palautusoikeutta edes postimyynnin kautta toimitettuna. Kauppa tapahtuu tavaran omistajan eli myyjän ja ostajan välillä. Tavarat on nähtävissä Suomen Ilmailukaupan tarjoamassa kauppapaikassa, niin myymälässä kuin verkkokaupassa. Suosittelemme tavaroiden ostamista myymälästä, jolloin ostaja voi itse varmistaa tavaran kunnon.
 

PALAUTUSEHDOT OHJELMISTOILLE JA SINETÖIDYILLE TUOTTEILLE

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden. Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, simulaattoreilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Palautusoikeus ei koske myöskään ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

  • pankkitilinumerosi

  • sekä kopio tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

Hobby Center Finland
Moukarinkuja 6
04300 TUUSULA

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@hobbycenter.fi tai postitse:

Hobby Center Finland
Moukarinkuja 6
04300 TUUSULA

P: (09) 4289 2498

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa tai Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin tai Matkahuollon toimipisteeseen, josta paketti on noudettu

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme ja hintojamme ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Suomen Ilmailukauppa Oy (Hobby Center Finland) käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Suomen Ilmailukauppa Oy (Hobby Center Finland) sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Kuluttajariitojen vaihtoehtoista riidanratkaisua koskevat EU:n ns. ADR-direktiivi ja ODR-asetus tulevat voimaan 9.1.2016. Lakipaketin tarkoituksena on tehostaa tuomioistuinten ulkopuolisten riidanratkaisuelinten toimintaa ja helpottaa sitä myös rajat ylittävän kuluttajakaupan tilanteissa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajariitalautakunnan verkkosivun osoite (www.kuluttajariita.fi).